اخذ مشاوره و صدور گواهی نامه ایزو

مشاوره پیاده سازی و صدور گواهینامه ایزو در استان بجنورد

اخذ مشاوره و صدور گواهی نامه ایزو

مشاوره پیاده سازی و صدور گواهینامه ایزو در استان بجنورد

۲ مطلب در اسفند ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ایزو چیست؟!

 

ایزو مجموعه ای از توسعه دهنده استانداردها می باشد که به معنی شفاف سازی کلیه فعالیت های خدماتی و تولیدی است. بطوریکه برای تولید کننده و مصرف کننده تمام مراحل انجام کار مشخص باشد.با دقت بر بسته بندی کالای خریداری شده ویا تبلیغات شرکتهای خدماتی ممکن است علامت یا علایمی مانند آرم استاندارد ایران، CE، ISO 9001:2000، ISO 14001:2004، OHSAS 18000، HACCP یا …رامشاهدهکنید.هرکدام ازاین علایم نشان دهنده پیامی هستند که در این کاتالوگ به شماری از آنها اشاره میشود.

در سالهای اخیر میزان توجه به استانداردهای کیفی رشد زیادی داشته که این امر توجه شرکتها به امر کیفیت در خدمات و تولیدات را میرساند.آمارها نشان می دهد که در سال 2011 نسبت به سال ماقبل خود رشدی 4 درصدی در تعداد صدور گواهینامه ها وجود داشته است. آمارها نشان میدهد از مزایای استقرار و ثبت سیستمهای مدیریت کیفیت در شرکتها میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

83% بهبود کنترل مدیریت گزارش
70% بهبود واقعی در ارائه خدمات به مشتریان
64% موفقیت در انعقاد قرارداد فروش و ارائه خدمات 
48% افزایش سهم بازار

در حال حاضر در بین شرکتهای مختلف در داخل کشور ثبت گواهینامه های ISO به عنوان یک نیازمندی بدیهی جهت حفظ توانایی رقابت و کیفیت محصول و رعایت قوانین و مقررات دولتی به شمار می آید.

مزایای ایزو برای سازمانها 

تحقق یافتن اهداف سازمان 
اعتبار سازمان و وجهه معتبر آن در عرصه رقابتی 
وضوح و شفافیت فرآیندهای داخلی سازمان و استفاده بهینه از موقعیتها 
جلوگیری و پیشگیرانه عمل نمودن به جای اصلاح خطاها 
جلوگیری و پیشگیرانه عمل نمودن به جای اصلاح خطاها 
بهبود فعالیتها و ارتقاء کارآیی سازمان از بروز عدم انطباق 
رضایت کارکنان و مشتریان 
صرفه جویی در هزینه و زمان
بهبود مستمر

  • فرشته کمالی
  • ۰
  • ۰

ایزو 9000

iso 9000

 

امروزه نیاز بسیاری از سازمان‌ها به این استانداردها بسیار تامل برانگیز است و به عبارتی یکی از شاخصه‌های استاندارسازی نحوه مدیریت کیفیت سازمان‌ها در سطح جهانی می‌باشد. اولین شاخهٔ اصلی این خانواده  ایزو 9001  می‌باشد و شامل شاخصه‌های زیر می‌باشد:

  • مجموعه‌ای از روندها که مراحل حیاتی کسب و کار  را تحت پوشش می‌گیرند
  • کنترل و اصلاح روندها برای کارا بودن آنها
  • ثبت و ضبط اطلاعات مناسب
  • کنترل برون دادهای  معیوب و اتخاذ تصمیم و انجام عمل درست برای اصلاح
  • بررسی‌های معمول برای اطمینان حاصل کردن از درستی روندهای منحصربه‌فرد و سیستم مدیریت کیفیت
  • بهبود مداوم و مستمر به روندها و محصولات
  • فرشته کمالی